Labu dan Labi

Hello All ♥


Baca diam diam sudeh.


Jerit sini! ♥


Shoutbox





the smell of love.
Wednesday 20 April 2011 | 17:04 | 2 hearts♥
Assalamualaikum

Baru saja lepas balik dari jalan jalan carik pasal dekat Spain.Ah,will blog about that later.Banyak sangat benda nak share dengan korang semua.Amazing journey,amazing friends.Before I went to Spain,my mum pesan that she sent me a parcel.And I thought that it would take a long time to reach here.Rupanya,tidak.Aku rasa,dah sampai lama masa aku tengah syok syok jelajah Spain.

Aku tengah home alone sekarang.Omaigosh,is dat membahayakan bagitau dekat semua orang yang aku alone?Haha.My housemates semua dah pergi Ireland for their easter holidays.Bila dah duduk sorang,semua benda nak kena plan sendiri.Selama neh asyik harap housemates saja susun menu,hari neh,kena fikir sendiri.Tengah kusut kepala fikir nak masak apa,tetiba dapat facebook message suruh ambik parcel.


Oh btw,porters lodge tuh adalah tempat dimana semua parcel atau surat dikumpullkan dekat Uni aku neh.Bila aku baca message tuh,I was like "huh?".Aku pun mula la berimaginasi dalam jangka masa yang pendek tuh.Aku bayangkan parcel aku kena hurung lalat di tepi tong sampah and pelbagai lagi setting yang menggelikan.Tak mau cakap,kang ada pulak yang maki aku sebab cancelkan mood makan korang.Haha.

Full of curiosity,aku pun pergi porters lodge untuk ambik aku punya parcel.Selalunya,semua parcel budak budak Malaysia,dorang simpan satu tempat.Tapi bila aku jenguk,tak dak la pulak.Tetiba pakcik yang jaga porter's lodge tuh tegur aku.

Pakcik:Are you alright darling?What you're looking for?
Aku:Is there a parcel from Malaysia?My friend said that there is a parcel here.
Pakcik:Oh,yes.We have one.And it is smelly.I think the parcel contains fishes.It smells like fishes.Oh gosh.Is that yours?
Aku:No,its not mine.It is my friend's.

Cis aku tipu sebab nak cover malu bila tengok pakcik tuh buat muka disgusting.Hahaha.Patut lah bila aku carik tadik tak jumpak,rupanya,pakcik tuh simpan parcel tuh dekat bilik belakang stor dowh.Hahahaha.Korang patut tengok rupa parcel tuh.Dia balut dengan kertas tisu punya banyak sama dengan lapisan bumi dah.Paling tak boleh blah dia bubuh benda neh.

Siap dengan tanda seru lagik dowh.

Aku:I'm taking this parcel for my friend.She's not here.
Pakcik:Sure,take it.It smells badly.(Senyum sambil kesat tangan dekat seluar,nak hilangkan bau barangkali)
Aku:Yes,it is.(buat muka jijik) I wonder what is inside it.Ok,thanks.(nak blah cepat cepat tahan malu)

Bila aku bau balik,mana ada bau pun.Bila aku sampai rumah,cepat cepat bau.Tiada bau.Bila bukak lapisan tisu tuh,aku bau lagik.Ala,bau sikiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit jah.Bau kentut aku lagik obvious busuknya.Well,you call it busuk,but we love it,you know?Kau tak mandi tiga hari lepas tuh siap datang kelas dengan baju sama rambut tak sikat taik mata bersusun rapi dekat tepi mata boleh pulak.Aku rasa,bau mat saleh tak mandi lagik kuat kot.Nak tau ada apa dalam parcel tuh?Neh ha.

Cantik la pulak tulisan bapak aku neh.

Wuwuwuwu~ terharu dowh mak bapak sanggup hantar macam macam dekat aku.Dah la tuh,ikan masin bukan sejenis dia bagi,ada 3 jenis ikan masin dia bagi.Setiap satu dibungkus rapi.Menurut cerita mak aku,bapak aku siap jemur lagik semua benda neh 3 hari nak bagi benda benda neh semua betul betul kering sebab nak travel jauh.Selang sejam datang usya ikan kering dengan udang kering sebab takut kucing jiran sebelah buat kenduri.I heart you so much la mak bapak.

Berbekalkan semangat terharu yang menggunung and rasa geram geram manja dekat mat saleh,aku pun dapat idea nak masak apa hari neh menggunakan benda benda yang parents aku hantar.Rezeki jangan ditolak kata orang,kalau tolak bodoh namanya kata aku.Maka,selepas menggodek sana sini,maka terhasil lah sepinggan erm dua pinggan nasi dengan lauk lauk neh.

Apahal kalau nak tangkap gambar artistik sikit mesti gambar kena senget?
Ok ok ini baru betul.Angle bermacam rupa aku sediakan.
Sebab aku tinggal sorang,aku pun masak simple simple saja.Sambal sotong kering dengan telur mata sahaja.Hehe.At least,terubat la rindu dekat hati.Something yang busuk bagi diorang adalah something yang delicious bagi aku.Lain padang,lain belalang.Lain persepsi manusia.Layan jah la.Yah,I respect your opinion.Tapi nak komplen la jugak sikit sikit.Boleh kan?Hehehe.

Tengah tengah syiok makan sambil tengok abang Shahid Kapoor pujaan hati,tetiba handset bergetar ada email.

kelik untuk tumbesaran seperti sesudah minum susu enfagrow

Hey,aku dah ambik la parcel tuh.Mintak maaf la ya pakcik porters lodge tak ambik parcel awal awal.Saya pergi Spain la.Nasib baik mak saya tak pos tempoyak sebalang.Kang ada jugak yang pengsan.Haha.Buat semua warga Marjon,saya la orang yang dimaksudkan tuh.Tak pepasal famous.Hahahaha.Memang bikin pecah perut.I love my parents!!

They call it,fish smell.I call it,the smell of love.Love from parents to their daughter.

Labels: ,





/