Labu dan Labi

Hello All ♥


Baca diam diam sudeh.


Jerit sini! ♥


Shoutbox





satu hari di kedai buku
Sunday 16 October 2011 | 12:29 | 0 hearts♥
Assalamulaikum ladies.

Hari itu,aku berjumpa dengan si dia.Well,kalau dating di sungai petani,apa lah sangat yang kau mampu buat?Maafkan aku kerana bercakap,tapi Sungai Petani tiada apa apa.Sebab itu ramai yang suka berbelanja di Penang sana.Tiada kedai kedai seperti GUESS,ZARA dan sebagainya yang membolehkan kau 'pau' duit si dia.Oleh kerana terlalu bosan meronda ronda dalam shopping complex,aku pun masuk ke dalam POP****,satu kedai buku yang gah namanya di negara kita.Kalau aku tak bubuh bintang pada nama kedai tu pun tak pa,senang senang saja korang boleh teka.
(Perbualan direka reka,tapi situasi real)

Aku: Eh,eh,kitew nak beli buku la untuk kawan kitew.Hari neh hari jadi dia.
Dia: Beli lah.
Aku: Ok.
Dia: Jom bayar.
(Di kaunter)
Aku: (beratur sambil gelak gelak gedik gedik.bukan selalu)
Kakak kaunter: RM 18.30 dik.
Aku: (baru nak pusing depan) Ha?RM8.30?

I swear,my heart almost stopped when I looked to the front.Mata aku dan mata kakak tu bertemu.Malangnya aku bukan jatuh cinta dengan kakak tu macam ayat 'dari mata turun ke hati'.Kau bayangkan,aku tengah seronok seronok gelak gelak kihkihkih dengan mamat sebelah aku neh,tetiba bila pusing depan,aku nampak 

sumpah seram

Aku tak expect kot pekerja popular tu nak pakai contact lens warna hijau terang-jenis 16mm yang membuatkan mata anda besar-ditambah dengan eye shadow hijau berkilau kilau.Tiga kombinasi membunuh.Well, I have nothing against people who wear eye lenses.Yeah,they really made those people prettier.But you are wearing it to make you prettier,right?So why you don't look like one?Tersalah pilih warna yang sesuai dengan diri barangkali?

So make sure tiap tiap kali kau beli contact lens baru,sebelum kau decide nak pakai pergi tempat kerja atau nak pakai di tempat awam,kau try dulu pakai depan adik adik kecil berumur kurang dari dua tahun.Pandang mata mereka sedalam dalam nya,dan kalau diorang tak menangis gara gara tengok mata kau,then you're good to go.Ingat,semua manusia di dunia neh berbeza,apa yang cantik pada diri aku,mungkin tak cantik pada kau.





/