Labu dan Labi

Hello All ♥


Baca diam diam sudeh.


Jerit sini! ♥


Shoutbox





Tips jadik awek korea.
Friday 18 March 2011 | 08:22 | 2 hearts♥
Assalamulaikum.

Sapa peminat K-pop atau drama drama korea,angkat tangan depan laptop cepat!Haha.Aku yakin,mesti ramai punya.Langkah mereka dimulakan dengan cerita cerita sendu macam Winter Sonata dan Autumn in My Heart.Lepas tuh,drama drama bengong bengong alah seperti Full House dan My girl pula mengikut jejak langkah.


Selalunya,warga perempuan macam aku la yang sangat sangat affected dengan cerita sebegini.Bila hero menangis sebab tak dapat heroin,kita pun menangis jugak.Masa dia tengah happy pandang pandang jeling jeling heroin,kita pun duduk sengih sensorang.Masa hero berperangai annoying sebab konon konon nak mengorat heroin,kita pun cakap,"owh so sweet,lawak la hero neh".Cuba dalam hidup sebenar ada laki buat perangai annoying carik gaduh dengan kau sebab sebenarnya dia suka kat kau tapi dah suratan takdir kaum laki neh malu nak melafazkan cinta,ada kau nak bersikap positif sebegitu? "WTFish kau nak carik gaduh,nak mati ke?".Haha.

Budak perempuan neh dilahirkan dengan imaginasi yang tinggi.Pantang nampak kacak bergaya lagik berkarisma sikit,terus mengaku boipren."Woi,Lee Min Ho tuh balak aku tau?Kau jangan nak kutuk kutuk dia." Hahaha.Tapi,lets be fair.Bukan budak perempuan saja yang tengok,budak lelaki pun ada jugak.Tapi,diorang tak menangis la bila part yang sedih tuh. :P So,kalau tetiba boyafren korang semua cakap,"Baby,I suke la tengok Park Shin Hye tu".Rasa tercabar tak?Haha.So,ini dia tips nak bagi anda anda semua bertukar (nada atromen transform) jadi awek korea tanpa perlu kahwin dengan mamat korea kerana itu macam hampir mustahil dan memerlukan masa yang agak lama untuk accomplish.

Pertama:Kau wajib ada ini.
kau pilih la warna warna yang agak kawaii sikit,jangan la pulak pilih yang macam mata sharingan Uchiha Sasuke tuh.
Sebab kalau kau ada benda ini,mata kau akan besar,seterusnya memberi ilusi yang kau COMEL.
tengok neh terus teringat Omma Berta sinetron Bawang Merah Bawang Putih dulu."tatap mata saya~~"

Kedua:Untuk gadis gadis yang tak bertudung,anda perlukan rambut palsu or hair extension sebagai penambah seri.Susuk tak dikira sebagai penambah seri dalam kehidupan masyarakat disana,so,tak payah la susah susah buat appoinment dengan mak esah utntuk bubuh susuk di wajah.

ini contoh wig yang tak sesuai langsung untuk jadik awek korea.hanya sesuai untuk pergi dinner or function yang bertemakan zaman 60-an.

Ketiga dan Keempat:Pakaian harus sesuai.Kalau kau dah bersiap sana sini,tapi pakai kain batik,kau memang patut dipenggal kepala.Pose bila bergambar pun harus tepat dan menggambarkan ciri ciri awek korea.Jika anda bermuka tirus,sila la kembungkan pipi anda.Kalau anda sudah pun mempunyai lemak pada kadar mencukupi di pipi,tok sah nak gatal gatal buat aksi sebegitu.Nanti dagu anda yang berlapis lapis pun akan terlihat jelas di dalam foto.

"tolong tolong,saya seekor arnab yang baru lepas ditangkap pemburu.saya takut mati,kerana itu muka saya macam takut.tapi saya seronok boleh bergambar sebelum mati.sebab itu muka saya happy.ah konpius konpius.biarlah saya takut dalam kegembiraan"

Kelima:Haa,ini memang peveret orang perempuan.

Makeup sebegini emphasizes more on the eyes rather than the other parts of your face.tengok tu,lips dia kaler nude.
Keenam:Tahniah.Lepas dah ikut semua step neh,at this stage,kalau mana mana jejaka lalu di depan anda tanpa toleh belakang dua kali,maksudnya dia gay.Tapi,perlu diingatkan,ada satu pantang larang yang harus dipatuhi.Amboi dah macam Daddy Ayah Pin.Anda tak boleh makan benda ini

Sambal tempoyak.Kang ada yang cakap,"Peh,muka nak cun,mulut,bau longkang!"Memang buat batal.
Ini entry main main,harap maklum.

Labels:





/